Jeg føler jeg har gjort en forskjell

Ansatte i uniform fra REMA 1000 og Boots Apotek
Chris, REMA 1000 og Anita, Boots Apotek
VI stylet våre lokale helter i høstens trender

Vi har savnet dem, og de har savnet oss. De ansatte på senteret har erfart både nedstengning, permittering og å stå i front når smittebølgene har vært på topp.

To ganger har flesteparten av storsenterets 195 butikker og spisesteder måtte stenge dørene som et resultat av strenge smittevernstiltak og sosial nedstengning. For nesten 2000 medarbeidere har det betydd permitteringer og en uforutsigbar arbeidshverdag, kundeservice løst på nye måter og en lengsel etter å komme tilbake.

Som apotektekniker i Boots Apotek, var Anita en av de som var på jobb da nesten hele senteret stengte både i mars i fjor og i 12 lange uker vinteren i år.

– Det var veldig rart. I perioder var det nesten en litt spøkelsesaktig stemning i gangene her. Dette er et senter som normalt vrimler av folk og det er alltid god stemning her. Kundene er jo det beste med jobben vår, uttrykker Anita.

Som en av få næringer som fikk holde åpent, merket apoteket at kundene deres hadde behov for mer enn resepter og munnskyllevann.

– De som ringte oss hadde ofte behov for å snakke, litt mer enn før. Vi var kanskje de eneste personen snakket til gjennom dagen, forteller Anita. – Jeg føler jeg har gjort en forskjell. Jeg er glad i å prate med folk og vi kommer nær kundene våre, enten vi vaksinerer, måler blodtrykk eller ekspederer. Jeg gleder meg faktisk til å gå på jobb hver dag.

VI stylet våre lokale helter i høstens trender
Ansatte
Anita, Boots Apotek
Ansatte
Anita, Boots Apotek