Nå lanseres Fenty Beauty i Norge

Bilde av kvinne som smiler
Carolina, butikksjef hos Fredrik & Louisa, gleder seg til å presentere Rihannas makeup.
Bilde av makeup
Rihannas konsept omfavner alle, uansett hvilken etnisitet du har.
Bilde av butikkansatt ved makeup
Rihannas makeup bærer preg av at artisten er en stor perfeksjonist.
Bilde av butikkansatt som viser frem makeup
Carolina viser frem noen av sine favoritter.

Det etterspurte sminkemerket Fenty Beauty By Rihanna lanseres endelig i Norge, bl.a hos Fredrik & Louisa på Strømmen Storsenter.

Nyheten om Rihannas verdenskjente makeup er allerede tatt svært godt i mot blant norske fans. Butikksjef Carolina Solberg hos Fredrik & Louisa på senteret, merker stor pågang blant egne kunder.

– Vi har kunder som har ringt oss og sendt meldinger på Instagram for å høre om det faktisk er sant at vi skal få Fenty Beauty i butikk. Det sier litt om etterspørselen! sier Carolina. Torsdag 27. mai lanserer hun og hennes medarbeidere kolleksjonen hos Fredrik & Louisa i andre etasje.

At kundene lar seg rive med av begeistring er kanskje ikke så rart, for popdronningens skjønnhetsmerke har tatt verden med storm etter det ble lansert for fire år siden. Med 10,7 millioner følgere på Instagram har Fenty Beauty en digital interesse andre bare kan drømme om. Fredrik & Louisa har stor tror på at mottagelsen blir stor også på Strømmen Storsenter.

Makeup til alle hudfarger

Bestselgere som blir en del av sortimentet hos Fredrik & Louisa er Pro Filt’r Foundation, Killawatt Freestyle highlighter og Body Sauce Body Luminizing Tint. De berømte makeup-kostene er også en del av utvalget.

– Ryktene sier at Rihanna er en perfeksjonist og det syns vi gjenspeiler seg i produktene. De er av høyeste kvalitet, har et gjennomført design og kan brukes av absolutt alle, uttrykker Carolina og legger særlig vekt på ulike hudfarger med ulike behov. Hun mener Fenty Beauty er inkluderende på alle mulige måter.

– Jeg er selv mørkhudet og har i mange år savnet å føle meg inkludert i det norske markedet, som ofte bare tilbyr lyse foundations. Rihannas konsept omfavner alle og har kanskje nettopp blitt så kjent og etterspurt fordi det handler om inkludering, uansett hvilken etnisitet du har, hvem du er eller hvor du kommer fra. Blant foundations og concealere kan du for eksempel velge mellom over 40 farger! forteller Carolina.

Carolinas favoritter

Listen over favoritter blant henne og butikkmedarbeiderme er lang, men noen must-haves klarer hun likevel å trekke frem:

– Vi har allerede siklet på de virale Tiktok-hitene Gloss Bomb og Eaze Drop foundation, og selvfølgelig alle kremproduktene, som Cream Bronzer og Cream Blush. De er helt fantastiske etter vår mening og det er flere vi kunne nevnt, vi har virkelig forelsket oss i alle produktene!

Når Fenty Beauty By Rihanna lanseres hos Fredrik & Louisa på torsdag, vil Fenty-representanter fra E. Sæther bistå med produktkunnskap og bære makeup-en til Rihanna.

– Og så skal vi selvsagt spille Rihanna over høyttaleren, sier en spent butikksjef, som lover god stemning og godt smittevern i butikken de neste dagene.

Husk å holde god avstand, bruke munnbind og følge smittevernreglene.